بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
آیا اصلاح‌طلبان روی گزینه واحدی اجماع خواهند کرد؟

 شکاف در جبهه اصلاحات

 شکاف در جبهه اصلاحات
در روز‌های گذشته گزارشی از چهره‌های احتمالی جبهه اصلاحات برای ورود به رقابت‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کردیم؛ شنیده‌ها، اما از شکاف در میان طیف‌های مختلف این جبهه حکایت دارد. باید منتظر ماند و دید که سرانجام جریان اصلاحات می‌تواند روی گزینه واحدی اجماع نماید یا خیر؟
کد خبر : ۲۸۱۳۷۳
نویسنده :
عرفان رجبی

 شکاف در جبهه اصلاحات

به گزارش بورس‌نیوز، از آغازین روز‌های پس از شهادت آیت‌الله رئیسی نام علی لاریجانی به‌عنوان نامزد مطرح وابسته به جریان اصلاحات بر سر زبان‌ها بود؛ اما گویا نگرانی لاریجانی مبنی بر عدم اجماع طیف‌های مختلف اصلاحات روی وی درست از آب درآمده و حالا برخی از اصلاح‌طلبان تندرو مدعی شده‌اند که از وی حمایت نخواهند کرد و چهره‌های دیگری را به‌عنوان جایگزین لاریجانی مطرح کرده‌اند.

 شاخص‌ترین آن‌ها محمدرضا عارف بود که طبق نقل‌قول‌های بیرون‌آمده از آخرین جلسه جبهه اصلاحات، گویا وی و شریعتمداری به این نتیجه رسیده‌اند که ورودشان به عرصه انتخابات بی‌فایده خواهد بود و حتی اگر مشارکت بالایی نیز در انتخابات پیش رو شکل گیرد، همچنان شانسی برای پیروزی آن‌ها وجود نخواهد داشت.

 بااین‌حال، اما برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب بر نامزدی افرادی همچون آذر منصوری و شهین دخت مولاوردی توصیه داشته‌اند که باتوجه‌به سوابق سیاسی و محکومیت‌های امنیتی این دو طبیعتاً نمی‌توانند گزینه‌های قابل اتکایی برای اجماع اصلاح‌طلبان باشند.

 از سوی دیگر مسعود پزشکیان از تصمیم خود برای ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده است درحالی‌که علی‌رغم سوابق نمایندگی وی در مجلس شورای اسلامی پزشکیان چهره‌ای نیست که بتواند اجماع سیاسی احزاب و سلایق مختلف اصلاحات را روی خود جمع کند در این وانفسا علی لاریجانی، اما بیکار ننشسته و با بسیج پادو‌های رسانه‌ای خود از جمله فرید مدرسی در فضای مجازی از طریق انتشار برخی فیک نیوزها، بر آن است تا این‌گونه القا نماید که اگر طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان بر نامزدی وی اجماع ننموده و از او حمایت نکنند، خطر پیروزی کاندیدای بلامنازع رقیب که گویی از نگاه وی کسی جز سعید جلیلی نیست.

 این حربه زمانی رنگ می‌بازد که همگان می‌دانند هنوز در میان جریان مخالف اصلاح‌طلبان موسوم به اصولگرا اجماعی شکل نگرفته و چهره‌های مختلفی به‌عنوان نامزد احتمالی مطرح هستند و دسته‌ها و طیف‌های گوناگون نیز از هر کدام از آنان حمایت می‌کنند.

 نهایتاً زمان به‌سرعت پیش می‌رود و فرایند ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از صبح فردا آغاز خواهد شد و همین نکته چالش اجماع و توافق جریان اصلاحات بر یک کاندیدای واحد را دشوارتر خواهد ساخت.

 آیا این بار اصلاح‌طلبان از این چالش عبور خواهند کرد و بر حمایت از یک کاندیدای واحد اجماع خواهند نمود؟

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دوراهی تردید قالیباف
آیا قالیباف شانسی برای ریاست‌جمهوری خواهد داشت؟

دوراهی تردید قالیباف

ائتلاف سرنوشت‌ساز/ نتیجه انتخابات وابسته به نگاه مرد نافذ کابینه
نگاه محسن منصوری به سوی کدامیک از افراد داوطلب ورود به پاستور خواهد بود؟

ائتلاف سرنوشت‌ساز/ نتیجه انتخابات وابسته به نگاه مرد نافذ کابینه

رکب سخت پایداری از شانا
آیا انشقاق میان شاگردان آیت‌الله مصباح پررنگ‌تر می‌شود؟

رکب سخت پایداری از شانا

ارسال نظر